Tillbehör

Har köpt nästan allt begagnat nu till trean, men skötväskan valde jag att satsa på. Har inte någonsin haft en varken snygg eller praktisk så nu fick det bli en ändring. Hittade efter att ha letat en god stund denna Storksak Bobby. Jag kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet.

700_BOBBY Black-1

Babyrum

Vi har ett ”överlopps” rum som kommer att bli babyns. För tillfället finns mitt skrivbord där, men kan ärligt säga att jag suttit vid det skrivbordet ca noll gånger. Dessutom råkar rummet ligga bredvid vårt sovrum med dubbla glasdörrar emellan. Optimalt alltså.

Dock är det lite tråkigt då rummet är helt vitt så nu funderar jag på fina ”wall stickers” som man kunde piffa upp det med (så slipper man tapetserande). Här kommer några fina alternativ:


 original_personalised-pastel-elephant-wall-stickers original_personalised-bunting-wall-sticker original_large-stars-decorative-wall-stickers original_cloud-wall-stickers

Det råkar ju nu vara så att tycker att det är helt superroligt att inreda barn-/babyrum och funderar kanske lite för mycket på det hela. Förutom spjälsäng, byrå med lampa, och skötbord har jag skaffat en stege med Happy Lights som ska piffa upp det hela. Inte den på bilden, men you get the point. Där kan man även hänga lite babyfiltar och annat fint.

  135026000000001_large 6120423eafcc9b56935d82267075265c140859000000001_large

Typen som bor inuti mig

De är spännande tider då jag nu väntar vårt tredje barn som beräknas anlända i början av mars 2015. Är nu i vecka 19 och känner lite rörelser. Nästa vecka får vi (kanske) veta ifall det blir männen eller kvinnorna som dominerar i vår familj i framtiden, det är ju jämnt fördelat nu.

Själv tror jag på en flicka denna gång, men detta betyder att det säkert är en pojke för jag har båda gångerna hittills trott fel.

Nedan sätter jag en bild på hur ”Skrållan” såg ut i vecka 12, nu borde hen vara lite större.

bild (3)

Nytt i inredningsväg

Har i evigheter sökt ett gammalt fönster att ha framme istället för en tavla. Har dock inte hittat ett jag gillar till ett pris jag gillar, tills förra veckan. Stället var skumt och låg brevid avstjälpningsplatsen i Esbo, men fönstret kostade endast 20 euro. Valde ett med sex fönsterrutor, varav två fönster hade gått sönder. Hemma petade jag sedan ut de resterande fyra fönstren (kan berätta att det inte var så lätt som det låter) och tvättade hela fönstret som var dammigt som bara den.

Till slut fick jag upp det på skänken vid vårt matbord och satte en ljusslinga runt övre kanten. Så nöjd med denna billiga lösning.

IMG_9981.JPG

Älskar att man kan ha tända ljus då man äter morgonmål. Jag är definitivt en höstmänniska.

En ny början

Jag har bloggat tidigare, länge också. Men kom i något skede av mig då jag började jobba och vardagen med våra barn blev en helt annan. Nu skall jag ge det en ny chans, tyckte så mycket om att blogga och kan tidvis sakna det mycket. Läser ännu andra bloggar flitigt, men är usel på att kommentera.

Nu väntar jag vårt tredje barn så ett nytt äventyr och en ny vardag börjar på nästa års sida.

Hoppas jag nu hittar inspirationen på nytt då jag börjar på blanka blad så att säga.