Dagens fynd

Var i stan idag hela dagen i jobbets tecken och när jobbandet var klart svängde jag in i Little Copenhagen som är en så underbar butik i Tölö.

De säljer både nytt och gammalt. Jag skulle ha kunnat köpa allt på ”loppis-sidan”, men lyckades hejda mig. Det äldsta barnet gick ut som den stora vinnaren denna gång (händer sällan nuförtiden då man inte hittar så bra på loppis åt 6-åringar), det blivande mellanbarnet fick ett plagg och ”Skrållan” i magen fick sitt första. 26 euro kostade alltihop. Knäpptröjan (Pomp de Lux) är dessutom helt ny med lapparna ännu kvar.

Det är vad jag kallar loppislycka.

bild

My kind of marathon

Idag drog då HP igång. Satt min vana troget vid datorn och väntade tills klockan skulle slå 07.00, tidigare har det börjat 08.00, så detta var ännu tidigare. Jag skulle bara ha en sak, vinterskor åt Oliver i mörkblått.

Klockan slog sju, mina fingrar glödde. In varukorgen! Till kassan! Namn, adress, telefonnnumer! Blixtsnabbt!

07:01 var jag klar med min beställning, 07:02 var alla storlekar slut.

Ah, denna vinnarfiilis.

skor